Nebyl-li dosud prodej realizován, může v zásadě zastupitelstvo rozhodnout o zrušení současného usnesení a o prodeji novým uchazečům. Původní usnesení je z důvodu právní jistoty na místě zrušit výslovně (třebaže by se jinak uplatnila zásada, že nové usnesení fakticky „ruší“ staré, pokud vedle něj toto nemůže obsahově obstát).
Zastupitelstvo se na zrušení usnesení může usnést samostatně (usnesením ve znění např. „ruší se usnesení zastupitelstva obce č. … z …“) nebo v souvislosti s přijetím nového usnesení (jímž se zastupitelstvo usnese na prodeji novým zájemcům a zároveň rozhodne o zrušení starého usnesení - hlasovalo by tedy o obou věcech najednou jako o jednom návrhu). Pokud pro návrh nebude hlasovat nadpoloviční většina všech zastupitelů (§ 87 zákona o obcích), usnesení nevzniká.
Pokud by ovšem zastupitelstvo chtělo rozhodnout o prodeji jiným zájemcům (resp. jednomu novému zájemci společně se starým), je třeba mít na paměti, že před takovým rozhodnutím bude nutno zveřejnit záměr prodeje ve smyslu ust. § 39 odst. 1 zákona o obcích. Zákon sice nestanoví lhůtu, v níž musí od zveřejnění záměru zastupitelstvo rozhodnout, i tak je ovšem třeba vzhledem k smyslu záměru kalkulovat se lhůtou přiměřenou. Ministerstvo vnitra jakožto kontrolní a dozorový orgán uvádí ve svých metodických materiálech lhůtu půl roku od zveřejnění záměru. Pokud tedy uplynula od původního zveřejnění záměru delší doba, je nutné tento zveřejnit znovu, jelikož jinak by byl převod napadnutelný z důvodu faktického nenaplnění ust. § 39 zákona o obcích.